środa, 7 września 2016

#13 "Wayward Pines: Krzyk" Blake Crouch

Hej wszystkim, dzisiaj mam dla Was recenzje książki "Krzyk", którą znalazłam przeglądając strony wydawnictw. Nie słyszałam o niej nigdy wcześniej dlatego też nie miałam żadnych oczekiwań chociaż po przeczytaniu opisu spodziewałam się zupełnie czegoś innego.


Zaledwie trzy tygodnie minęły, odkąd agent specjalny Ethan Burke przybył do Wayward Pines. To wystarczyło, żeby pojął, co się dzieje w miasteczku. Mieszkańcom mówi się, kogo mają poślubić, gdzie zamieszkać i gdzie pracować, i wpajają im, że założyciel Wayward Pines jest Bogie. Nikomu nie wolno wyjechać, a zadawanie pytań kończy się tragicznie.
Miasteczko otacza wysokie ogrodzenie pod napięciem. Chroni przed tajemniczym zagrożeniem, które może roznieść wszystko w pył. Strach sprawia, że wszyscy mieszkańcy znajdują się pod kontrolą szaleńca i jego wyznawców...

Ludzkość jest bliska wyginięcia. Niedługo na świecie nie zostanie żaden osobnik naszej rasy. David Pilcher postanawia zostać Bogiem i stworzyć nowy, lepszy świat. W tym celu kilkaset ludzi zostaje zawieszonych w stanie uśpienia a gdy budzą się po dwóch tysiącach lat okazję się, że na świecie nie ma już nikogo. Nikogo oprócz abików, zmutowanych istot, które zagrażają ostatnim ludziom na świecie. Gdy zostaje otwarta brama stanowiąca zabezpieczenie dla miasteczka a do środka dostaje się mnóstwo abików, życie mieszkańców wisi na włosku.

Jest to trzecia część serii "Wayward Pines" ale o tym dowiedziałam się niestety po przeczytaniu książki więc w tym przypadku zaczynam od końca.

Mimo że na początku nie miałam pojęcia co się dzieje i kim są osoby opowiadające już od pierwszych stron książka wciągnęła mnie na całego. Zaczęłam czytać i zanim się obejrzałam przeczytałam ponad sto stron. Historia opowiadana była z kilku perspektyw czasami były to chwilowe epizody, które pokazywały jakie spustoszenie siały abiki ale w większości była to historia Ethana i jego rodziny. Uwielbiam książki z motywem przetrwania więc byłam zachwycona przez większość czasu. Nie lubiłam momentów opisów zabezpieczeń i innych spraw dotyczących organizacji miasteczka bo po prostu mnie to nie interesowało. Na szczęście takich scen było bardzo mało. Przyznam szczerze, że w niektórych momentach miałam gęsią skórkę gdy opisywane były wtargnięcia abików do domów w nocy. Nie wiem co mogłabyś więcej napisać jednocześnie nie zdradzając szczegółów chociaż nie ma ich tu za dużo. Książka opiera się głównie na chęci przetrwania i żadnych tajemnic nie ma, jedna jedyna zostaje wyjawiona zaraz na początku. Myślę, że mój krótki opis na początku wyjaśnia bardzo dobrze o czym jest ta książka a Ci, których on zaciekawił nie potrzebują więcej.

Na podstawie książki nakręcony został też serial zainteresowanych wysyłam tutaj: Wayward Pines- filmweb

64 komentarze:

  1. Może kiedyś obejrzę serial. Po książkę na razie nie planuję sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najpierw książka, potem serial. Ale póki co, raczej się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam już o tej książce ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz, odpowiadam na obserwację xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka nie dla mnie, więc raczej do niej nie zajrzę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Tak była tajemnicza bo to trzecia część i ostatnia więc nie wiadomo momentami o co chodziło :D

      Usuń
  6. Skoro towarzyszyła Ci gęsia skórka, książka musi mieć to coś :) Ja też o niej dotąd nie słyszałam, niemniej jednak ciekawi mnie fakt, że na jej podstawie został nakręcony serial. Może pewnego dnia po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Serial chętnie bym obejrzała, jakoś przekazy z filmów lepiej do mnie trafiają :)
    Jeśli możesz, kliknij w linki w najnowszym poście, dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam ani o serii, ani o serialu. Może w wolnej chwili obejrzę serial. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka na pewno warta przeczytania, myślę że wiele osób się na nią skusi bo zapowiada się ciekawie, ale jako że jestem filmowcem z zamiłowania, raczej sięgnę po serial :) super recenzja!
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta książka wydaje mi się genialna :D Jeszcze jak napisałaś, że na podstawie książek jest serial to już w ogóle mnie zachęciłaś. Chyba jednak zacznę od pierwszej części, haha :D
    Pozdrawiam!
    https://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam twojego bloga - zawsze świetne propozycje ; )

    ciemoszewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, muszę zobaczyć, czy nie ma jej w bibliotece w moim mieście. Chętnie bym przeczytała pierwszą część. Lubię, kiedy książka trzyma w napięciu ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa koncepcja, ciekawe czy wykonanie również przypadłoby mi do gustu :)
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Na początku pomyślałam, że to książka nie dla mnie, ale teraz zmieniłam zdanie. Uwielbiam, gdy na mojej skórze może pojawić się gęsia skórka podczas czytania, a wnioskuję, że dzięki tej książce to mogłoby się stać. Generalnie fabuła jest naprawdę bardzo ciekawa. Okładka też wygląda świetnie... tajemniczo, hipnotyzująco. Choć po pierwszym rzucie oka myślałam, że będzie to coś z rodzaju kryminału.
    PS. Też mi się często zdarza czytać coś od końca, nie martw się:D
    Pozdrawiam cieplutko! http://bookwormss-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro lubisz takie książki to przeczytaj tą część za dużo nie stracisz nie czytając poprzednich

      Usuń
  15. Ciekawa okładka i interesująca recenzja, myślę, że dam tej książce szansę, a jeśli mi się spodoba to być może i obejrzę serial :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Widziałam kiedyś kawałek serialu, nawet nie wiedziałam, że najpierw powstała książka! Gdybym wiedziała, to bym najpierw sięgnęła po nią. Jednak serial mnie nie przyciągnął, nie przepadam za motywem przetrwania ani postapokalipsy...

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślę, że na obecną chwilę nie jest to książka dla mnie, jednak w przyszłości przeczytam.
    Pozdrawiam serdecznie
    http://bookparadisebynatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Okładka zapowiada się tajemniczo, w wolnej chwili na pewno się zapoznam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zaskakująca, niezwykła fabuła, podoba mi się ta książka.
    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Myślę, że książka mogłaby być dla mnie ciekawą odskocznią od książej, które czytam na codzień :)

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  21. Szczerze mówiąc to nie wiem, czy mam ochotę na tą pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przenigdy o tym nie słyszałam, wydaje się być naprawdę fajne! Super okładka, bardzo zachęca!

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  23. Też o niej nie słyszałem, ale zachęciłaś trochę do jej przeczytania. No i do serialu też ;)

    Zapraszam do mnie - kamilsart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Brzmi ciekawie i słyszałam wiele pochwał pod adresem tej serii, więc chyba czas się z nią zapoznać. Tylko może jednak zacznę od pierwszego tomu. ;)
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
  25. Pewnie się skuszę, tylko najpierw książki, a później serial. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Hej! Nominowałam cię do LBA, ale oczywiście nie zmuszam do odpowiadania na pytania :D Więcej informacji na moim blogu http://moonybookishcorner.blogspot.com/2016/09/liebster-blog-award.html#more :)

    OdpowiedzUsuń
  27. A ja myślałam, że dotrwałaś :D Bo powiem ci, że czytałam 1 cz., ale była ona lekko męcząca poprzez swoje zagmatwanie i tylko końcówka była mocna. Ale nie sięgnę po resztę trylogii :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak pierwsza część i druga w sumie też nie były jakoś specjalnie zaciekawe gdyby nie ta tutaj ostatnia część to raczej pozytywnie bym nie wspominała

      Usuń
  28. Nie jest to mój ulubiony typ książki, ale jeden z tych, które bardzo lubię więc myślę, że kiedyś po nią sięgnę :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Przyznam, że i okładka i tytuł sugerują coś zupełnie innego :)
    Jakoś szczególnie mnie nie zainteresowała ta książka, ale być może również dlatego, że jest to trzecia częśc serii :D
    Nie martw się, ja kiedyś również zaczęłam serię od trzeciego (z czterech) tomów i było i tak cudownie <3

    Pozdrawiam cieplutko! :)
    Kasi recenzje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było źle, na szczęście to że nie czytałam wcześniejszych aż tak bardzo mi nie przeszkadzało chociaż czasem ale dało radę przebrnąć :)

      Usuń
  30. Okładka pierwsza klasa, nuta grozy ale i ciekawości!

    OdpowiedzUsuń
  31. Może kiedyś się skuszę, choć bardziej w dalszej niż bliższej przyszłości ;)
    Pozdrawiam!
    http://littledecoy7.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Często spotykam się z taką sytuacją, ze opis nie jest wcale adekwatny do treści książki, ale w sumie nie przeszkadza mi to, zawsze jest dobrze mile się zaskoczyć. :)

    personallittletalks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Okładka świetna, bardzo tajemnicza i intrygująca. Jednakże to ksiązka nie w moim stylu, thriller, których ja nie czytam ( bo jestem panikarą xd ) Recenzja jest mimo wszystko zachęcająca, a fabuła ksiązki bardzo ciekawa. Ci, którzy lubia tego typu ksiązki na pewno się skuszą.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie;)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza- to bardzo motywuje! :)

© SZABLON WYKONAŁA: RONNIE | RC |