czwartek, 22 marca 2018

#146 "Piękne samobójczynie" Lynn Weingarten


Tytuł: Piękne samobójczynie 
Autor: Lynn Weingarten
Tom/seria: ---
Wydawnictwo: Feeria Young 
Data wydania: 15 lutego 2018
Ilość stron: 350
Kategoria: literatura młodzieżowa 


Zarys fabuły 

Kiedy zaraz po Nowym Roku June wraca do szkoły, okazuje się, że jej była najlepsza przyjaciółka nie żyje. Kiedy docierają do niej plotki, że dziewczyna popełniła samobójstwo, chociaż od dawna nie miały dobrego kontaktu, June nie wierzy w taki obrót sprawy. Wie, że jej przyjaciółka nie mogłaby odebrać sobie życia w ten sposób i teraz za wszelką cenę pragnie dowiedzieć się co tak naprawdę się stało. Ale to co odkrywa, zaskoczy nie tylko ją...

Delia- dziewczyna o specyficznym charakterze 

O Delii, chociaż popełniła samobójstwo, tak naprawdę dowiadujemy się bardzo wiele. Nie tylko dzięki opowieściom June, ale także urywkom z przeszłości. Sceny z tą dziewczyną miały w sobie coś tak... niepokojącego. Czułam się przez nią bardzo nieswojo i zdecydowanie jej nie polubiłam. Postać ta została wykreowana w taki sposób, aby wnosiła tajemnice i strach do całej historii (przynajmniej w moim odczuciu). Może nie miała za ciekawego życia, ale jej stan psychiczny pozostawiał wiele do życzenia. Jej pomysły i ich wykonanie nie tylko były bardzo szczegółowo przemyślane i tworzyły większy plan, ale delikatnie mówiąc były też straszne. Ciemne, mroczne- tak jak sama dziewczyna. Naprawdę, nie zdażyło mi się jeszcze nigdy odczuć czegoś podobnego i do tej pory mam lekki niepokój w sercu.

Historia jakich wiele? 

Można napisać, że tak właśnie jest. Jestem pewna, że już niejednokrotnie czytaliście o dziewczynie, która nie wierzy w śmierć dawnej najlepszej przyjaciółki i postanawia rozwikłać tą tajemnicę. Zaczęło się bardzo schematycznie, ale mimo to nie było to przytłaczające i nudne. Czytałam recenzję gdzie dziewczyna oceniła tę książkę dwa na dziesięć więc wiadomo, i ja miałam z góry podobne oczekiwania. Okazało się inaczej, książka mimo podobnego schematu nie była zła, ale trzeba też zaznaczyć, że chociaż dalej mogłoby się okazać, wydarzyło się coś niezwykle szokującego, szału nie było.


Cóż za zakończenie! 

I nie, wcale nie w pozytywnym znaczeniu! Nie wiem dlaczego, ale kiedy dotarłam już do takiego 'omg' miejsca, moje ciało nie zdradziło żadnych oznak zaskoczenia. Serce biło stałym rytmem, oczy nie rozszerzyły się ani odrobinę. Myślę, że gdzieś tam głęboko, spodziewałam się takiego obrotu spraw, ale jednak nie ukrywam, że to wszystko było jak najbardziej na plus. Natomiast jeżeli chodzi o samo zakończenie. Tu też obstawiałam jak się zakończy ta historia i chyba zgadłam. Chyba bo właściwie to nie wiem jak się skończyła! Nienawidzę tego co zrobiła autorka. Wiem, że coś się stało, ale nie wiem dokładnie co!! Koszmar, chociaż książka nie była świetna to będę o niej myśleć bo nie wiem w jaki sposób zakończyły się losy bohaterów. Nie jestem z tych co to lubią domysły.

Moje odczucia

Ah.. No właśnie, to zakończenie. Koszmar, ale z drugiej strony sprawi, że będę myślała jeszcze trochę o tej książce. Nawet trzykrotne przeczytanie nic nie pomogło i nadal nie wiem o co chodzi (muszę mieć napisane czarno na białym). Podczas czytania towarzyszyły mi przeróżne emocje. Od lęku do zniesmaczenia, zwłaszcza główną bohaterką. Swoją drogą nic o niej nie wspomniałam, ale fabuła była tak skonstruowana, że to nie ona zaprzątała moje myśli. Do samego końca nic do niej nie miałam, ale po pewnym wydarzeniu i jej bierności po prostu zabrakło mi słów. Całość utrzymana była w oczekiwaniu na to co jeszcze może się wydarzyć i czytelnik cały czas miał lekki niepokój w sercu. Mam mieszane uczucia.


Podsumowując 

Książkę uważam za... Nie mam pojęcia. Z jednej strony była schematyczna, ale z drugiej zdecydowanie się wybiła. Z jednej strony była ciekawa, a z drugiej jednak zabrakło tego czegoś. Z jednej strony chociaż wiedziałam jak się skończy to czekałam z lękiem i niecierpliwością, z drugiej strony dostałam wielkie rozczarowanie. Myślę, że nie ma co polecać bądź odradzać. Jeżeli macie ochotę to sięgnijcie, a ja nic tylko będę czekała na wasze opinie.


"To, co wygląda na niezniszczalne, jest tak naprawdę wykonane z najcieńszego szkła. To, co wydaje się trwałe, może w każdym momencie trzasnąć, runąć, obrócić się w pył."

"
Jeśli zostaniesz i będziesz walczyć, możesz przegrać. Czasem w obliczu niebezpieczeństwa, lepiej jest zwinąć się w kłębek i przeczekać."

★★★☆☆

32 komentarze:

  1. Czyli ukończyłaś czytanie pełna ambiwalentnych uczuć. Ja także się nad nią zastanawiałam, ale ostatecznie zdecydowałam, że odpuszczę sobie ten tytuł. Chyba jednak przy takim wyborze zostanę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ja mimo wszystko cieszę się, że poznałam ten tytuł :)

      Usuń
  2. Ach, widać, że książka wywołuje sprzeczne ze sobą emocje i to zakończenie w pewnym stopniu mnie zaintrygowało, ale chyba odpuszczę :D
    Pozdrawiam,
    Od książki strony

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że masz dość ambiwalentne odczucia. Ja póki co nie mam jej w planach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Różne opinie o tej książce słyszałam, ale możliwe, że jednak z ciekawości kiedyś po nią sięgnę. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytam, aby wyrobić sobie własne zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Raczej nie dla mnie, chociaż lubię książki, które wywołują tyle emocji, że nie wiem jak ją ostatecznie ocenić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie przyciągnęłą okladka, ale widzę, że treść już jakby mniej ciekawa. No nic nie mówię nie :)

    Pozdrawiam
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Może to i dobrze, że książka wywołuje takie sprzeczne emocje, człowiek zaczyna się zastanawiać nad nimi i bądź co bądź tytuł zostaje w pamięci :) ciekawa jestem tej historii naprawdę, temat samobójstw chodź smutny jest interesujący. Kiedyś interesowałam się sławnym lasem samobójców w Japonii. Lubię po prostu paranormalne historie.
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie strasznie zawiodła ta książka, liczyłam na coś lepszego ;/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nienawidzę jak nie ma zakończenia jednoznacznie i wyjaśnienia chociaż najważniejszych spraw.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo przyjemna lektura. Mnie do siebie przekonała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę przyznać, że nawet nie słyszałam o książce. :o Hm, jakbym przeczytała opis może bym się skusiła, a tak po Twojej recenzji, po chyba mieszanych uczuciach, hm.. sama nie wiem. Bo książka chyba nie była zła, ale jednak czegoś w niej zabrakło. No, ale zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czasem ciężko wyjaśnić czego książce brakowało ;) Chyba fabuła nie do końca mnie przekonuje, no i to brakujące "coś", sama nie wiem :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to raczej taki przeciętniak więc nie ma co na siłę po niego sięgać :)

      Usuń
  14. Ja to raczej chyba jej nie przeczytam. Nie ciągnie mnie do tego tematu, no i zbyt dużo tytułów mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  15. To ja raczej sobie odpuszczę, skoro nie usatysfakcjonowała cię w pełni :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakoś mnie nie ciągnie do tej książki, więc sobie ją odpuszczę :) Ale recenzja dobra :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  17. Przy takiej ocenie nie ma innego wyjścia jak spróbować przeczytać samemu!

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza- to bardzo motywuje! :)

© SZABLON WYKONAŁA: RONNIE | RC |