poniedziałek, 10 września 2018

"Tak to się kończy" Kathleen MacMahon



Tytuł: Tak to się kończy
Autor: Kathleen MacMahon
Tom/seria: ---
Wydawnictwo: Bukowy Las
Data wydania: 30 września 2012
Ilość stron: 376
Kategoria: literatura współczesna
Ocena: 5/10

Bruno jest Amerykaninem, który przybywa do Irlandii w poszukiwaniu rodzinnych korzeni. Kocha muzykę Bruce’a Springsteena i nie znosi polityki George’a W. Busha. Addie mieszka w Dublinie, jest bezrobotną architektką, która próbuje poskładać niedawno złamane serce, opiekując się przy tym chorym ojcem. Zetknięcie tych dwóch światów owocuje związkiem o niespodziewanej mocy. Świeże uczucie Addie i Brunona zostaje jednak poddane próbie, której ciężaru żadne z nich sobie nie wyobrażało.
~lubimyczytac.pl


Ta książka leżała na mojej półce dobry rok. Zupełnie nie miałam ochoty po nią sięgać, chociaż perspektywa romansu dwóch młodych ludzi zawsze wydaje mi się czymś ciekawym i zawsze liczę na to, że tym razem to będzie to coś. Ogromnym szokiem był dla mnie fakt, że w tej historii wcale nie ma nastolatków, czy chociażby dopiero wchodzących w dorosłe życie ludzi. Ta historia opowiadała o miłości dwojga zupełnie dorosłych osób. Pięćdziesięcioletniego mężczyzny i kobiety podchodzącej pod czterdziestkę. No dla mnie szok, po okładce spodziewałam się raczej czegoś innego. Niestety nie mogę napisać, że historia tych starszych nieco bohaterów mnie oczarowała. Wręcz przeciwnie, była nudna i nijaka. Męczyłam ją blisko tydzień i czekałam niecierpliwie na koniec.

Fabuła- miałam wrażenie, że autorka na siłę stara się ją urozmaicać i sama niekoniecznie wie o czym pisze. Rozumiem, że to jej pierwsza powieść, ale wystarczyło skupić się na jednym i może wyglądałoby to zupełnie inaczej. Główny wątek, jakim jest miłość Bruna i Addie, jest bardzo dziwny. Zaczynając od tego, że on przyjeżdża w poszukiwaniu rodziny, a Addie jest jego bardzo daleką kuzynką, a kończąc na tym, że rozwinął się tak szybko, że miałam wrażenie iż oni wcale się dopiero nie poznali, a po prostu do siebie wrócili. Nie było tu opisów ich pierwszych razów- pierwszej randki, pierwszego pocałunku... Możliwe, że i tak nie chciałabym tego czytać ze względu na ich wiek, ale warto o tym wspomnieć. Dodatkowo w historii pojawiły się przeróżne inne teorytycznie zupełnie nie potrzebne wątki, których było po prostu za dużo. Bo gdyby one miały jeszcze potem jakikolwiek wpływ na akcję, to rozumiem, ale one były bo były. Skupmy się przez połowę książki na tym, ale potem zapomnijmy i nie wracajmy do tego. Takim przykładem był na przykład wątek o wyborach w dawnym państwie Brunona, którymi on tak się fascynował, a autorka tak mocno i często to podkreślała, że miałam wrażenie, że zaraz on zostanie tym prezydentem... Totalna porażka.

Niestety o bohaterach nie mogę napisać zbyt wiele pozytywnego. Chociaż autorka starała się jak mogła, dla mnie byli nijacy i nudni. I nie chodzi mi tu o ich wiek, po prostu ich zachowanie było przewidywalne i schematyczne. Addie to postać, która nie wiem co zrobić ze swoim życiem. Ma zawód, ale niekoniecznie w nim pracuje, chwilowo siedzi w domu. Ma psa, z którym uwielbia spędzać czas, a ona sama najbardziej kocha pływać. I tyle. Codziennie kobieta ta wychodzi na spacer z psem, pływa i opiekuje się ojcem. A kiedy spotyka Bruna nie zmienia się nic oprócz tego, że pojawiają się zdania jak to on zmienił jej życie na lepsze i jak dużo czasu spędzają w łóżku. Brawo.

Myśląc o Brunie nie potrafię przypomnieć sobie nic konkretnego. Nie mogę napisać, że autorka nie poświęciła mu uwagi, jednak ja nie do końca cokolwiek pamiętam. To wszystko zniknęło gdzieś w tym całym natłoku innych wątków. O mężczyźnie pamiętam tylko tyle, że miał pięćdziesiąt lat i bardzo interesowało go, kto wygra wybory. No chyba sami przyznacie mi rację, że to trochę za mało. A piszę tę recenzję zaraz po przeczytaniu i jak widać nie za bardzo autorka zrobiła na mnie wrażenie. Na pewno nie pozytywne.

Styl autorki również niekoniecznie podpadł pod mój gust. Niby nie było tam nic rażącego, ale wszystko było tak nijakie, tak nudne i nieciekawe, że aż szkoda mi czasu na pisanie o tym. Jestem bardzo rozczarowana i nie dziwię się już, że na Internecie krążą niskie oceny tego tytułu. W tym przypadku sprawdzenie na własnej skórze wcale nie okazało się dobrym pomysłem.

Tak to się kończy okazała się nudną i nijaką książką. Czytałam ją bardzo długo bo nie potrafiłam się zmusić do jej wzięcia. Wolałam leżeć i patrzeć w sufit niż dalej ją kontynuować, co już samo mówi za siebie. Nie ocenię jej niżej bo tak naprawdę nie było tam niedociągnięć, czy innych okropnych rzeczy, jakie mogą popełnić autorzy. Jedyne co tam było to ogromna NUDA.

Ps. Wracam z Instagramem! Nowe konto -> truskawkowe_recenzje ZAPRASZAM!

42 komentarze:

  1. Patrząc na okładkę i tytuł też pomyślałabym, że to książka dla młodzieży, coś w stylu new adult :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na nudne i nijakie książki nie mam czasu.

    OdpowiedzUsuń
  3. A po okładce myślałam, że to YA! Ja ostatnio miałam taką niespodziankę z książką "Miłość w chmurach". Po szacie graficznej spodziewałam się książkowej wersji leciutkiej komedii romantycznej. W efekcie, nie mogłam potem przez tę powieść przebrnąć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Są takie książki, które leżą i jakoś nie potrafią nas do siebie zachęć. Ja też mam kilka takich, ale pośród nich znajduje się "Jeździec miedziany", który jest ponoć świetny - a ja po prostu nie mam do niego po drodze... Bywa. Ten tytuł jednak słusznie Cię nie kusił, skoro i tak książka okazała się nijaka i nudna. Szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Próbowałam przebrnąć przez tę książkę ale nie dałam rady :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się, ja jednak mam zasadę, że jeśli już zaczynam czytać to do konca.

      Usuń
  6. Po Twojej recenzji wiem,że ksiązka by nie nie wciągnęła... nei dla mnie
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Skoro jest nudna i nijaka, do tego bohaterowie też do luftu to niestety ale trzeba o niej jak najszybciej zapomnieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że bohaterowie są nijacy i że ogólnie książka Cię rozczarowała. W takim razie nie wiem czy po nią sięgnę, raczej nie. Chyba, że wpadnie mi w ręce, ale szukać jej nie będę. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. I tak podziwiam, że dotrwałaś do końca, ja porzucam lektury, które mnie nudzą...szkoda czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam zasadę, że jak już zaczynam to chociażby nie wiadomo jak była nudna to ją dokańczam :)

      Usuń
  10. O książce nie słyszałam, ale za nudne i nijakie książki się nie zabieram, więc odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie jakoś sam opis nie zaciekawił, a czytając Twoją recenzję to już w ogóle nie mam ochoty. Na pewno nie sięgnę po nią. Szkoda też, że Ty musiałaś się męczyć. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żałuję czasu na nią spędzonego, ale kiedyś w końcu musiałam ją przeczytać;)

      Usuń
  12. Skoro nudna, to sobie odpuszczę. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. romanse to w ogóle nie moja bajka, a takie powielające schematy to już w zdecydowanie sobie odpuszcza, zatem po ten tytuł też nie sięgnę :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie przepadam za tego typu książkami i z tego co widzę, to dobrze :) MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  15. O kurcze :/ Odpuszczę :/
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię jak akcja powieści dzieje się w Irlandii, ale skoro piszesz, że ta książka jest nudna i nijak to nie będę po nią sięgać. Szkoda czasu na kiepskie książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie planuję jej czytać, chyba szkoda czasu :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza- to bardzo motywuje! :)

© SZABLON WYKONAŁA: RONNIE | RC |