niedziela, 15 marca 2020

"Bogowie muszą być szaleni" Aneta Jadowska


TytułBogowie muszą być szaleni
                          AutorAneta Jadowska
Seria/tom: Heksalogia o wiedźmie (tom 2)
WydawnictwoSQN
Data wydania: 11 marca 2020
Ilość stron: 457
Gatunek: fantastyka
Ocena: 10/10

Gdy upiorna bogini nawiedza ją w snach i wciąga w koszmarną rozgrywkę, Dora Wilk już rozumie, co oznacza gra o wszystko. Próbując pogodzić wilki, wampiry i magicznych, by nie dopuścić do apokalipsy, odkrywa, jak bardzo skopane jest jej drzewo genealogiczne i jej własna przeszłość. Wiedźma nie ma chwili wytchnienia.
~lubimyczytac.pl

Wiecie, że pierwszy tom tej serii pokochałam od pierwszych stron. Zabawne postaci, wartka akcja. Tutaj było dokładnie tak samo. Autorka ani na chwilę nie spuściła z tonu, dalej tworzyła niewiarygodny świat i charyzmatycznych bohaterów. Po raz kolejny sprawiła, że nie byłam w stanie się oderwać, a całość czytało się po prostu z przyjemnością. Przygody Dory Wilk na długo zostaną mi w pamięci i mam niedosyt kolejnych części. Chcę więcej!

 Tym razem Dora i jej przyjaciele muszą pokonać złą boginię, która chce zemścić się na dawnym kochanku, jednocześnie nie mogą oni dopuścić, aby inni bogowie bawili się nimi, nadnaturalnymi, jak zabawkami. Brzmi jak szaleństwo i coś skomplikowanego? Nic bardziej mylnego! Pani Jadowska w prosty i zabawny sposób opisuje całą fabułę. Ciężkie przypadki w wykonaniu naszej głównej bohaterki to pikuś. Z jej ciętym językiem nawet bogowie mają problem. Przygód tutaj nie brakuje, cały czas coś się dzieje, ma się wrażenie, że Dora nie robi nic innego, jak wypadanie w kłopoty. A jednak ja miałam wrażenie, że to wciąż za mało. Uwielbiam jej postać i to w jaki sposób rozwiązuje problemy. A fantastyczny świat dookoła? Zupełnie mi nie przeszkadzał, mimo że fanką fantastyki nie jestem. To świadczy tylko o tym, że autorka zna się na rzeczy i doskonale wie co robi.

Oczywiście o samej Dorze nie ma co się rozpisywać. To postać, którą trzeba po prostu poznać. Jej cięty język i upór zrozumieją tylko Ci, którzy ją znają. Ze swojej strony mogę tylko zapewnić, że to wiedźma, z którą nie warto zadzierać, ale być jej przyjacielem to zaszczyt. Zarówno ona, jak i dwoje jej najbliższych przyjaciol: Miron-diabeł i Joshua- anioł, to bohaterowie, jakich niewiele w książkach. Mają wszystko to, co kocham: charakterek, upór, ale i uczucia, kiedy trzeba. Staną za sobą murem, ale przekomarzać się uwielbiają. Nie ma słów, żeby opisać, jak dobrze było to wymyślone i napisane.




Kolejna rewelacyjna historia od pani Jadowskiej. Nie mogę już doczekać się kolejnego tomu, aż zacieram rączki. Serdecznie polecam Wam całość, warto! Nie tylko jest to ciekawe, ale i naprawdę dobrze napisane.

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu.

42 komentarze:

  1. Czytałam już dawno, dawno, jeszcze wersję z Fabryki Słów. I sama byłam zachwycona, więc dobrze Cię rozumiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak przeczytam tom 1 to chętnie sięgnę po tą książkę :)
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele dobrego słyszałam o tej autorce jednak nie czytałam żadnej z jej książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham, uwielbiam i ubóstwiam. Dorę trzeba poznać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Musi być ciekawa książka, podoba mi się ta okładka :) Lubie takie ciemne odcienie :):) i lubię jak bohaterowie mają taki charakterek

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, że książka tak dobrze wypada :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oooo taka ocena to zobowiązuje 🤩
    Muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze, że jesteś zadowolona. Ja jeszcze nie poznałam prozy tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj słyszałam już kiedys o tej książce, aczkolwiem osobiście jeszcze nie czytałam. Buziaki 😘

    OdpowiedzUsuń
  10. Znajomość z tą autorką ciągle przede mną :) Ale skoro co chwilę napotykam się na jakieś głosy zachęty, pewnie w niedalekiej przyszłości (kiedy otworzą biblioteki) sięgnę po którąś z jej książek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. na obecny ciężki czas wirusowy chętnie bym się owym dziełem odmóżdżyła:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam w planach, ale raczej odległych. Najpierw musze skończyc serię o Nikicie. i tu zabawna przypowieść: przeczytałam pierwszy tom i zaraz potem zamknęli mi bibliotekę bo remont. 5 miesięcy później otworzyli, poszłam, szukam drugiego tomu... nie ma. Sprawdzam katalog... ta filia ma tylko pierwszy tom. A na Legimi dostępna bez problemu. A ja głupia czekałam prawie pół roku......

    OdpowiedzUsuń
  13. Tyle już razy sobie obiecywałam, że dam tej Jadowskiej szansę... no muszę wreszcie spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka nie w moim klimacie, ale znam osobę której mogę ją polecic :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio sporo fantasy na blogach, nie wiedziałam, że lubisz takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  16. woooow! to moze być mega ciekawa ;D!

    OdpowiedzUsuń
  17. Sporo przede mną do nadrobienia. Ma ogromną wyobraźnię. Z chęcią połknę w niedalekiej przyszłości Twoją propozycje
    😘

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę w końcu nadrobić książki tej autorki!

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie niedawno przeczytałam pierwszą część i nie mogę się doczekać aż sięgnę po kolejne :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza- to bardzo motywuje! :)

© SZABLON WYKONAŁA: RONNIE | RC |