sobota, 4 listopada 2017

[9] Czas na film: Listy do M 2 (2015)


Wiecie, że nie przepadam za polską twórczością i nie ma tu dużej różnicy w filmie czy książce- co polskie najczęściej mnie od razu odrzuca. Staram się z tym walczyć i powoli zaczynam sięgać po nasze pozycje, ale niestety bardzo często się sparzam i mój zapał szybko się ostudza. Część pierwszą tej komedii obejrzałam dawno temu, zapewne niedaleko po jej premierze. Wspominam film jako średni, ale wiadomo, teraz moja opinia mogłaby znacznie ulec zmianie. Wczoraj w telewizji puszczono kolejną część, dalsze losy bohaterów i przyznam szczerze, że jestem naprawdę miło zaskoczona.


Zacznę od faktu, że w filmie mamy mnóstwo znanych osobowości. Zazwyczaj nie przepadam za takim zabiegiem bo historia wydaje mi się wtedy mało prawdziwa, ale tutaj na pewno było to przyjemne. Jak nie przepadam również za większością aktorów polskich, tak tu niejednokrotnie się uśmiałam zwłaszcza z Karolaka, którego śmiech jest po prostu zaraźliwy. Ogólnie rzecz ujmując pod kątem gry aktorskiej i bohaterów nie mogę nic zarzucić. Wiadomo, jednych lubię bardziej innych mniej, ale koniec końców wszystko zgrało się w logiczną i miłą całość, która naprawdę mocno mnie wciągnęła.


Fabuła jak to w takich filmach bywa dość skomplikowana, zwłaszcza na początku gdy oglądający dostaje tylko urywki pewnych scen. Dopiero gdy później wszystko zaczyna składać się w logiczną całość okazuje się jaki naprawdę jest film. Pod względem fabuły też nie mam czego zarzucić. Wątków było sporo, od tych zabawnych jak i po tych smutniejszych, ale każdy wnosił coś innego, dobrego czy pouczającego. Żałuję tylko, że historia jednej pary nie do końca została wyjaśniona, że nie zostało powiedziane wprost jak to się dalej potoczy.


Cóż jeszcze mogę napisać nie za wiele Wam zdradzając? Cieszę się, że obejrzałam ten film, to na pewno. Przyjemna i lekka historia, która naprawdę ma w sobie klimat świąt. Szkoda, że nie puścili jej trochę później, ale jest dobrze jak jest. Jestem ciekawa jak dalej potoczą się losy par i czekam na część trzecią!

* wszystkie zdjęcia pochodzą z Google 

52 komentarze:

  1. Też oglądałam wczoraj. Lubię ten film:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wczoraj z Ukochanym oglądałam "jedynkę", bardzo miły, ciepły film ;) czekam na urodzinowe wyjście do kona przy najnowszej produkcji :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam kiedyś i bardzo lubię ten film, chociaż jestem większą fankom seriali :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może w grudniu uda mi się obejrzeć. Idealny film na ten czas.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również mało kiedy sięgam po polskich autorów, podobnie jest z polskimi filmami zwłaszcza jeśli mają to być KOMEDIE, które zazwyczaj zamiast zabawne są żałosne. W poprzednie święta za sprawą mojej mamy skusiłam się na "Listy do M 1 i 2" i muszę przyznać, że oczy mi nie krwawiły ;) Nie były to jakieś super rewelacyjne filmy ale w czasie Świąt oglądało sie je całkiem przyjemnie.

    booklicity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam pierwszą część, chętnie obejrzę i dwójkę. Jakiś czas temu miałam to zrobić, ale potem film mi umknął. Dobrze, że mi o nim przypomniałaś. Bliżej świąt na pewno sobie go obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  7. ja tylko pierwszą część obejrzałam. Ale chyba bliżej świąt zobaczę w końcu 2:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam tylko urywki obu części, ale mi się podobały. Może na święta nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wczoraj oglądałam drugi raz pierwszą część, bo mam zamiar wybrać się do kina na trzecią, ale muszę jeszcze powtórzyć sobie drugą. Z tego co pamiętam druga wzruszyła mnie bardziej niż pierwsza, aczkolwiek obie mają swój urok :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ne przepadam za filmami, ale ten widziałam i faktycznie fajnie się ogląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja powiem szczerze nie uważam tego filmu za lekki, jako że od jakiejś piętnastej minuty siedzenia w kinie wyłam, aż do napisów końcowych, tak mnie rozwalił. Ale podobał mi się. Natomiast moi znajomi, w przeważającej części mężczyźni, uważają, że o ile pierwsza część to była naprawdę fajna, polska komedia, o tyle druga była dla nich na bardzo niskim poziomie, stąd też obserwuje przerażenie na ich twarzach, gdy słyszą o trzeciej części :D Ja tam planuję obejrzeć :D

    Pozdrawiam serdecznie, cass z cozy universe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, to musi być zabawnie :) To prawda, że momentami film nie jest lekki, ja również się wzruszyłam, ale całość wydaje mi się właśnie bardziej lekka i przyjemna niż przytłaczająca.

      Usuń
  12. Mi się bardzo podobała pierwsza część, bo oglądałam ją w Wigilię, więc film tym bardziej wprowadził mnie w świąteczny klimat. A drugą część na pewno obejrzę w te święta ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja bardzo lubię jedynkę i zawsze chętnie do niej wracam. Masz rację co do Karolaka - sprawia, że film jest bardzo zabawny. Chociaż osobiście uważam, że wszędzie go za dużo. W co drugiej Polskiej komedii w obsadzie Karolak. No cóż, dobrze że darzę go sympatią :) Wczorajszy seans przegapiłam i załapałam się na końcówkę :( Jednak nic straconego, bo zapisałam sobie ten tytuł do obejrzenia i koniecznie muszę go zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Też czekam na 3, już niedługo...

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy film, prawda? :D
    W sumie cieszę się, że trzecia część wychodzi - to taka miła, ciepła opowieść świąteczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mnie Listy do M w ogóle nie interesują :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Oglądałam ostatnio właśnie w tv, ale tylko kawałek, mnie jakoś nie wciągnął za bardzo. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie na początku też, ale koniec końców bardzo miło wspominam :)

      Usuń
  18. Uwielbiam ten film !! Oglądałam 1 i 2 i teraz czekam na 3 część. Mam takie szczęście, że puszczą go u mnie w Niemieckim kinie. :)
    Serdecznie pozdrawiam. :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Dość miło go wspominam, choć pierwsza część zdecydowanie bardziej mi się spodobała!

    OdpowiedzUsuń
  20. Czekam na premierę trzeciej części, z pewnością wybiorę się do kina :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie widziałam żadnej części, ale może w okolicy świąt sobie zobaczę obie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mnie druga część podobała się dużo dużo dużo mniej niż 1 :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Oglądałam nie całą pierwszą część :) Nawet mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jakoś nie jestem przekonana do tej produkcji, może jak się kiedyś natknę na ten film w tv to zmienię zdanie ;)

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza- to bardzo motywuje! :)

© SZABLON WYKONAŁA: RONNIE | RC |