środa, 20 września 2017

#102 "Jedyna" Kiera Cass


Tytuł: Jedyna 
Autor: Kiera Cass 
Tom/seria: Selekcja (tom 3)
Wydawnictwo: Jaguar 
Data wydania: 10 września 2014
Ilość stron: 320
Opis:
America jest jedną z czterech dziewcząt, które utrzymały się w ścisłej czołówce Eliminacji. Ukochana przez zwykłych ludzi, znienawidzona przez obecnego króla, dziewczyna wciąż nie jest pewna swych uczuć. A jednak nadchodzi moment ostatecznego wyboru, tym trudniejszego, że cały los Illei może spoczywać właśnie w rękach Ami.
Czy dziewczyna powróci do swej dawnej miłości, czy zdecyduje się zostać królową i podjąć walkę o lepszy świat dla siebie i wszystkich mieszkańców Illei?

Tylko jedna dziewczyna może zostać królową. 
Ostatnia, finałowa części serii z Americą w roli głównej. Jak potoczyły się jej losy? Czy dowiedziała się w końcu co czuje i nie potrzebowała więcej czasu, którego tak bardzo pragnęła w poprzednim tomie? Przecież każda dziewczyna marzy o byciu księżniczką dlaczego więc ona wciąż nie może się zdecydować? Eliminacje wciąż trwają z trzydziestu pięciu dziewczyn została mała garstka, a pośród nich przyszła księżniczka. Uczucia Maxona są rozlokowane w przeróżny sposób. W jednym momencie America jest pewna wygranej, a już chwilę później dowiaduje się, że ma poważną rywalkę. Teraz musi walczyć o uczucia księcia bardziej zacięcie bo walka nie toczy się tylko o tytuł. Zresztą Ami nigdy nie zależało na byciu Jedynką czy zatem pokocha Maxona na tyle, żeby wejść w jego świat na stałe?

Wszędzie dramaty, a America jak zawsze w ich centrum.
No niestety zawsze znajdzie się coś, co sprawi, że książka nie będzie perfekcyjna. Tym razem było to zachowanie głównej bohaterki. W poprzednim tomie wiecie, że nie spodobało mi się jej niezdecydowanie w kwestii uczuć, a jak teraz było o niebo lepiej to Ami zaminusowała u mnie w inny sposób. Bardzo często Elicie zostały przydzielane zadania, z których potem musiały się oczywiście wywiązać, ale kto by się spodziewał, że z którymś będzie kłopot? Ale co tam, z każdym! Dosłownie za każdym razem czy to przed całym krajem czy tylko przed parą królewską America musiała się wyróżniać i prowokować. Zdaje sobie sprawę, że w większości nie robiła tego specjalnie, ale było to naprawdę mocno irytujące. Była zbyt pewna siebie i swojej pozycji w pałacu i wydaje mi się, że pomimo słów, które wypowiadała była pewna, że nie wróci do domu. Oczywiście w tej kwestii wielki minus dla niej.

Finał trylogii. Czy było warto? 
Spotkałam się z komentarzami, że ostatnia część jest słaba w porównaniu do pozostałych. Nie jestem pewna czy się z tym zgadzam, ale wiem, że nie było tu szału. Autorka na pewno o wiele mniej skupiła się na samym wątku Eliminacji i rywalizacji dziewczyn, a dodała za to wiele jak dla mnie niepotrzebnych wątków, które nagminnie się powtarzały. Rozumiem, że miało to na celu stworzenie napięcia, ale dla mnie trochę to wszystko się za bardzo przyciągało. Poza tym wkurzało mnie, że America pomimo wszystkiego złego co robi nadal jest praktycznie ulubieńcem każdego...

Podsumowując 
Cała seria Selekcja to ciekawa i lekka przygoda. Być może ostatni tom nie jest tak przynajmny jak poprzednie bo dzieje się w nim zdecydowanie więcej, ale i tak całość wypada bardzo dobrze. Żałuję zakończenia właściwie momentu przed, ale rozumiem, że musiało się tak stać (zaciekawiłam?). Bardzo żal mi kilku osób, które mocno polubiłam, a czego kompletnie się nie spodziewałam! Intrygujące zwroty akcji i zachowań bohaterów były tu bardzo częste, ale to tylko plus. I chociaż zakończenie nie było rewelacyjne to uważam, że napisane na poziomie dwóch pozostałych części. Z mojej strony to tyle jestem ciekawa dodatkowych tomów, a Was zachęcam do poznania całej serii.

Moja ocena: 
8/10 (bardzo dobra) 



Zajrzyj również:

48 komentarzy:

  1. Czytałam pierwsze trzy tomy. Zachowanie głównej bohaterki wiele osób irytuje. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie właśnie ta część trochę rozczarowała, ale polecam książki o Eadlyn, córce Ami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam je już za sobą i powiem szczerze, że tak bardzo to one mi do gustu nie przypadły :P

      Usuń
  3. Ja na razie zatrzymałam sie po tomie drugim i nie czuje potrzeby, by sięgać po ostatnią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety tom drugi nie należał do najlepszych, ale za to finałowa część zdecydowanie to wynagradza :)

      Usuń
  4. Bardzo miło wspominam czas spędzony na czytaniu tej serii :)
    Niewykluczone, że kiedyś do niej wrócę. Ciekawe czy przy drugim spotkaniu odbiorę ją równie pozytywnie, jak przy pierwszym.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie sięgając po drugi raz zdanie anie trochę się nie zmieniło ;)

      Usuń
  5. piękna okładka, kusi, oj kusi:)_

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam ją w wakacje i na tym zakończę tą serie, fajna ale nie powaliła mnie jakoś :)
    Pozdrawiam
    http://onlybooks-jdb.blogspot.com/2017/09/tysiac-odamkow-ciebie.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam tej autorki, ale bardzo lubię trylogie bo można bardziej wczuć się w fabułę :)

    Zapraszam na koreańskie rozdanie u Sakurakotoo ❀ ❀ ❀

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że wada, o której wspominasz, jakoś szczególnie by mnie nie raziła. To nie zniechęca mnie do sięgnięcia po książkę (i serię), którą z resztą oceniłaś naprawdę wysoko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że i tak powinnaś się przekonać sama czy przypadnie Ci do gustu ;)

      Usuń
  9. Zaciekawiłaś ;) już od dawna marzy mi się książka, która będzie lekka, ciekawa i jednocześnie intrygująca
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę zatem sama spróbować:) ale najpierw trzeba nadrobić zaległości z wcześniejszymi tomami!

    OdpowiedzUsuń
  11. dobrze, że trafiłaś na książkę, która Ci się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem bardzo ciekawa tej serii! Bardzo podoba mi się sam pomysł na fabułę, na pewno sięgnę po pierwszy tom.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnio przerzucam się bardziej na książki naukowe, ale brakuje mi takich, które zabiorą mnie do innego świata!
    makrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli będziesz miała ochotę na coś lekkiego to sięgaj :)

      Usuń
  14. Coraz bardziej jestem przekonana. Jak będę w bibliotece i będzie dostępna, to się skuszę. Zobaczymy, czy mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że na początku główna bohaterka może Cię denerwować, ale jakoś da się to przeżyć :D

      Usuń
  15. Już przeczytałam cała serię, uwielbiam :)
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Słyszałam o tej serii. Nawet ją posiadam i mam zamiar ją przeczytać.
    Serdecznie pozdrawiam.
    https://nacpana-ksiazkami.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam całą serię i bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dodatkowe tomy były również bardzo przyjemne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja poznałam tylko dwie części o Eadyn i niestety za bardzo zadowolona to nie byłam ;)

      Usuń
  19. Ja cała serię łyknęłam prawie na raz :) Tez mi się podobała, mimo kilku niedociągnięć była piękną bajką :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Słyszałam mnóstwo dobrego o tej serii, jednak jeszcze nie miałam okazji się przekonać, może kiedyś się skuszę, jednak na razie nie mam chyba chęci zaczynać żadnej serii i czytam książki jednotomowe :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kojarzę tę serię, lecz na chwilę obecną nie mam jej w planach.

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza- to bardzo motywuje! :)

© SZABLON WYKONAŁA: RONNIE | RC |