poniedziałek, 19 lutego 2018

[12] Czas na film: Oszukana (2008)

Bardzo długo zastanawiałam się jaki film mam dzisiaj wybrać i uznałam, że wybiorę ten, który zdecydowanie zasługuje na obejrzenie. Zacznę od tego, że nie jest to pierwszy raz kiedy mam przyjemność oglądać tę historię. Dawno temu zainteresowała mnie swoją fabułą, a ostatnio naszła mnie wielka chęć na ponowne jej odtworzenie. Co jest tutaj ważne to fakt iż jest to historia oparta na prawdziwych wydarzeniach. Dla mnie samo to jest już na tyle interesujące, żeby bliżej się zapoznać, ale przecież tu nie o tym. Jeżeli jesteście ciekawi jakie wrażenie zrobił na mnie ten film (o ile już się tego nie domyślacie) to zapraszam do dalszego czytania.

Oszukana to jeden z lepszych filmów z Angeliną Jolie w roli głównej. Chociaż osobiście nie jestem jej wielką fanką to nie mogę napisać, że zagrała tu źle, ale żeby przybliżyć wam problem zacznę od samej fabuły. Christine to samotna matka, która mimo takiego a nie innego losu jaki jej się przytrafił, wiedzie normalne życie. Ma pracę, piękny dom i przede wszystkim ukochanego synka. Pewnego dnia kobieta zostawia chłopca samego w domu i wychodzi do pracy. Kiedy wraca jego już nie ma i chociaż zrozpaczona przeszukała całe osiedle, nie znajdując syna, policja nie chce jej pomóc. Dopiero kiedy staje się jasne, że chłopiec nie wróci, funkcjonariusze zaczynają działać. Nie wiem czy mogę to napisać (być może część z was uzna to za mocny spojler), ale czytając główną opinię na filmwebie i kilka innych zauważyłam, że ta informacja jest zawarta więc i ja się nią z wami podzielę. Otóż policja w krótkim czasie odnajduję syna Christine. Ona sama jednak twierdzi, że to nie jest jej pierworodny.


Czy sam opis filmu nie wydaje się wam ciekawy? Dodajcie do tego rozpacz matki i pojawiające się kryminalne wątki, a będziecie zachwyceni. Wróćmy zatem do Angeliny Jolie jako aktorki. Uważam, że zagrała to bardzo dobrze, ale czy zasługiwała na Oscara to już nie wiem, ale prawda jest taka, że po prostu się nie znam. Byłam za to w stanie uwierzyć w jej załamanie po zaginięciu syna i strach kiedy każdy wmawiał jej, że podesłane dziecko jest jej synem. I chociaż na początku Christine była pewna swojego to nie dziwmy się, że coraz szybciej zaczynały dopadać ją wątpliwości. Co ciekawe w filmie zostało też pokazane co dzieje się z kobietami, które próbują postawić na swoim i nie zgadzają się z mężczyznami. Był to ogromny szok zarówno dla bohaterki jak i dla widza, ale niestety to wszystko naprawdę miało miejsce. Nie pozostaje nic innego jak tylko współczuć i czekać jak wyjaśni się jej sytuacja.

Wspomniałam też o pojawiających się wątkach kryminalnych. Siłą rzeczy w filmie z zaginięciem w tle musi się coś takiego pojawić. Czy było to jednak dobre posunięcie? Zdecydowanie! Nie tylko widz nie mógł doczekać się aby poznać prawdę, ale i miał okazję zaobserwować jak w latach 20 i 30 XXIX wieku działała policja i jakie podejście zarówno do dzieci jak i dorosłych miała. Osobiście byłam w szoku po tychże wątkach, a samo zakończenie zwaliło mnie z nóg. I nie zapominajmy, że to wszystko wydarzyło się naprawdę.


Podsumowując musicie wiedzieć, że Oszukana to jeden z lepszych filmów jakie kiedykolwiek widziałam. Nie wiem co konkretnie jest takiego dobrego w tym filmie oprócz przerażającej fabuły, ale naprawdę uważam, że warto go obejrzeć. Trzyma w napięciu przez cały czas, a zwroty akcji są niesamowite. Jesteś już pewna, że wydarzy się to, a dzieje zupełnie co innego. Świetna gra aktorska, nie tylko Angeliny Jolie, która zdecydowanie się wczuła. Zakończenie, które nie daje o sobie długo zapomnieć. Serdecznie i gorąco zachęcam do obejrzenia. Naprawdę warto!

56 komentarzy:

  1. Może obejrzę w wolnej chwili ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem, co będę robić w weekend.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam. Również polecam tan film.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chętnie obejrzę ten film. Myślę, że mi również się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią zerknę na film, myślę że może mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie widziałam tego filmu, ale chętnie go obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No proszę, nie spodziewałabym się, że taki film może mi się spodobać, ale już nieraz dałam się zaskoczyć szklanemu ekranowi więc spróbuję także i tym razem. Wydaje mi się,że już kiedyś tata mi polecał jego oglądanie. Będę musiała nadrobić braki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, chyba będziesz musiała :) Naprawdę warto :)

      Usuń
  8. nie widziałam, nie wiem czemu, bo przecież lubię Angelinę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jestem jakąś kinomanką i obejrzę dobry film jak mnie ktoś posadzi i mi go włączy, ale ten mnie mocno zaciekawił. To wstrząsająca historia! Muszę go obejrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno obejrzę, nie jestem fanką filmów kostiumowych ale historia wydaje się być bardzo interesująca, poza tym oglądam wszystkie filmy jak leci :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, no mam nadzieję, że będziesz zadowolona z tego konkretnego :)

      Usuń
  11. Uwielbiam takie historie, myślę, że warto takie coś obejrzeć. Szczególnie jeżeli jest oparte na faktach.

    Zapraszam na przedpremierową recenzję książki Surogatka Louise Jensen. Książka zdecydowanie warta przeczytania !

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/02/surogatka-louise-jensen.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Film wydaje się być bardzo interesujący, chyba się skuszę:)

    Pozdrawiam!
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaciekawiłaś mnie tym filmem. Zapisuje tytuł i chętnie obejrzę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Oglądałam, mnie również bardzo się podobał. Nigdy nie uważam Jolie za jakąś wybitną aktorkę ale zazwyczaj filmy w których gra główną role są na prawdę przyzwoite :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Potwierdzam. Ja byłam zachwycona seansem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja nie, ale może podrzucę chłopakowi, jeśli jeszcze nie oglądał :D

    OdpowiedzUsuń
  17. coś dla mnie :) nie słyszałam o tym filmie wcześniej, ale z chęcią zobaczę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oglądałam ten film bardzo dawno temu, ale pamiętam, że był rewelacyjny!

    OdpowiedzUsuń
  19. Oglądałam. Ten film mną wstrząsnął. Wspaniała kreacja Jolie...

    OdpowiedzUsuń
  20. lubie takie nieprzewidywalne filmy więc może przy okazji go obejrzę :)))
    http://teczowabiblioteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Film chyba oglądałam, aczkolwiek nie jestem pewna ^^ Z chęcią obejrzę go w weekend o ile nic mi nie wypadnie ^^ Pozdrawiam i dziękuję bardzo za odwiedziny ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda ci się obejrzeć i będziesz zadowolona :)

      Usuń
  22. Zachęciłaś mnie do tego filmu :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie jestem jakoś szczególnie przekonana do tego filmu, ale będę miała na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Oglądałam i całkowicie się z Tobą zgadzam!
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
  25. Z tego co widzę na zdjęciach, to charakteryzacja Angeliny jest tutaj wręcz fenomenalna! A sam film raczej nie jest w moim klimacie.
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak na początku myślałam, a proszę jakie miłe zaskoczenie mnie spotkało :)

      Usuń
  26. Nie słyszałam o filmie, ale bardzo dużo produkcji w ostatnim czasie jest w bardzo podobnym klimacie. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Myślę, że gdybyś nie zdradziła tego kluczowego momentu, kiedy matka uznaje, że to nie jej dziecko zostało odnalezione, zapewne w ogóle bym się nie zainteresowała tym filmem, a tak czuję się nim wręcz zaintrygowana.

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza- to bardzo motywuje! :)

© SZABLON WYKONAŁA: RONNIE | RC |