niedziela, 11 listopada 2018

"Cela 7" Kerry Drewery


Tytuł: Cela 7
Autor: Kerry Drewery
Tom/seria: Cela 7 (tom 1)
Wydawnictwo: Młody Book!
Data wydania: 29 marca 2017
Ilość stron: 472
Gatunek: literatura młodzieżowa
Ocena: 9/10

Zamordowano uwielbianego przez tłumy celebrytę. Zatrzymana na miejscu zbrodni szesnastoletnia Martha Honeydew przyznała się do winy i zajęła miejsce w celi śmierci.
Przyszła pora, aby sprawiedliwości stało się zadość.
O losie dziewczyny decydują widzowie reality TV, którzy mają siedem dni na rozstrzygnięcie, czy oskarżona ma żyć, czy umrzeć. Nie ma już sędziów – jest publiczność z telefonami w ręku. Sprawa budzi ogromne emocje, bo po raz pierwszy w historii programu w celi śmierci znalazła się nastolatka.
Martha uparcie twierdzi, że jest winna, ale czy to ona pociągnęła za spust?
A może rzeczywistość bywa bardziej skomplikowana niż obrazy, którymi karmią nas media?
~lubimyczytac.pl

Ta książka zaciekawiła mnie już dawno temu. Polowałam na nią długo, ale w końcu się udało. Cieszę się bo było warto.

Trzeba przyznać, że fabuła jest niezwykle ciekawa i oryginalna. Osadzonych w celi śmierci mogą uratować bądź skazać widzowie przed telewizorami. Nie ma sądu, nie zbiera się dowodów. Wszystko zależy od ludzi. Czy jest to dobry sposób i rzeczywiście dzięki temu mniej osób popełnia przestępstwa? Autorka w ciekawy i oczywisty sposób pokazała czytelnikowi, że w rzeczywistości taki plan nie ma nic wspólnego z prawdziwym i szczerym głosowaniem. Jeżeli masz pieniądze, śmiało oddaj głos. Zdarzają się przecież sytuacje, w których jedna osoba może oddać więcej niż jeden, ale to wszystko zależy od statusu materialnego osoby. Czy zatem jest to sprawiedliwe głosowanie? Dodatkowo wpleciono w tę historię wątek programu telewizyjnego, w którym widzowie mogą oglądać i słuchać wiadomości na temat oskarżonych. To było o tyle ciekawe i wywoływało tyle uczuć, że prezenterka, która prowadziła to całe show, przeinaczała doslownie wszystko na korzyść programu. Było widać, że uwielbia to całe osądzanie, a jej zachowanie doprowadzało mnie do szewskiej pasji. Coś okropnego, kiedy widziałaś co ona wyprawia, a jednocześnie cudownego bo wywoływało tyle uczuć. Jeżeli chodzi o wątek Marty to on oczywiście był ciekawy, ale z góry wiadomo było jak się zakończy, przez co nie wywoływały już tylu emocji. Ogólnie rzecz ujmując było naprawdę super pod względem fabuły!

Bohaterowie. Oczywiście jest główna bohaterka o imieniu Marta, która niekoniecznie podpadła mi do gustu. Irytowały mnie jej chore postanowienia, ona nie powie i koniec. Oczywiście trochę ją rozumiałam,ale w głównej mierze za nią nie przepadałam. Oczywiście najwięcej emocji wywołała we mnie pani prowadząca, którą momentami miałam ochotę zabić i posadzić na tym elektrycznym krześle. Jestem ciekawa dalszych wątków z nią bo czuję, że ona coś kombinuje. To samo było z Eve, doradczynią Marty z urzędu, która dawno temu straciła męża w całym tym chorym głosowaniu. Czuję, że jakaś związana z tym tajemnica jeszcze wyjdzie na jaw, ale jeżeli chodzi o samą bohaterkę, to polubiłam ją. Była miła i sympatyczna, starała się pomóc jak mogła, mimo że jej podobieczna wcale tego nie doceniała. Jej historia w przyszłości może być równie ciekawa co Pani prowadzącej.



Styl autorki był w porządku, czytało się bardzo szybko i wbrew trudnemu tematowi przyjemnie. Już mogę napisać, że należę do grona jej fanek za emocje, które licznie u mnie wywołała. Aż do teraz mnie ściska z wściekłości na myśl co ludzie mogą jeżeli tylko mają dobrą pozycję w społeczeństwie, ale niestety i w życiu prawdziwym tak jest.

Cela 7 okazała się świetnym początkiem serii,którą z pewnością bliżej poznam. Jest niezwykle ciekawa i wciągająca, jednocześnie wywołuje i czytelnika wachlarz emocji i nie pozwala się oderwać dopóki nie dotrzesz do końca. Polecam!

39 komentarzy:

  1. Poluję na nią i gdy tylko wpadnie w moje ręce od razu czytam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z opisu wydaje się być świetna, muszę się zainteresować tym tytułem, akurat robię książkową chciejlistę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. zapowiada się bardzo ciekawie;) chętnie się zapoznam z lekturą

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka idealna dla mnie. Chętnie przeczytam i już zapisałam na mojej liście bo jeszcze kilka mam do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o niej ale nie mam w planach ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przede mną jeszcze dwa kolejne tomy tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  7. A mnie jakoś do tej powieści nie ciągnie, bo nie lubię tego typu show :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Fabuła brzmi intrygująco, kojarzy mi się trochę z "Nerve", taka mieszanka i książki i filmu ;)

    sunreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. nie słyszałam o tej książce i już żałuję, bo pomysł na fabułę mnie zaciekawił :) będę miała na nią oko ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się! Ja również jestem zachwycona tą serią :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie, że pierwsza część cię wciągnęła! Całość czyta się ekspresowo! Drugi i trzeci tom trzymają poziom, więc wierzę, że dalej też będziesz zadowolona :)

    Pozdrawiam,
    ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko pojawią się w bibliotece to sięgnę, ale czuję, że się tego nie doczekam :D

      Usuń
  12. Zaintrygował mnie ten tytuł. Ciekawe, czy kolejne tomy serii będą równie udane :)

    OdpowiedzUsuń
  13. No właśnie ciekawe jak dalsze losy sie potoczą, może będzie kolejna część

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak dobrze rokującą serię i ja wezmę pod uwagę :) Skoro tak polecasz, mam na nią wielką ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  15. O rany, już sam opis sprawił, że chcę koniecznie przeczytać tę książką, a Twoja pozytywna recenzja jeszcze bardziej mnie do tego zachęca :)

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaciekawiłam się tą serią :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Na co dzień nie czytam tego typu książek - preferuję raczej pełne magii fantasy - jednak Cela 7 akurat mnie zainteresowała. Chyba poszukam tej powieści w bibliotece. :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Kulturalny Demon.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie jest to moja tematyka ale recenzję czytało mi się bardzo przyjemnie :)
    Grovebooks

    OdpowiedzUsuń
  19. Może kiedyś się skuszę. ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza- to bardzo motywuje! :)

© SZABLON WYKONAŁA: RONNIE | RC |