piątek, 12 stycznia 2018

#1 Stosik

Kochani
Prowadzę tego bloga już półtora roku i do tej pory jeszcze ani razu nie pojawił się tutaj post tego typu. Dlaczego? Główną przyczyną jest to, że zwyczajnie nie mam czego pokazywać. Czytam od kiedy pamiętam, ale kolekcjonować książki zaczęłam około rok temu i od tamtej pory na mojej półce leży zaledwie trzydzieści pozycji. Wiem, że dla każdego z Was jest to malutko, ale ja nie mogę sobie po prostu ot tak pozwolić na kupowanie dziesięciu książek miesięcznie. Dlatego też raz w miesiącu wybieram się na zakupy i szukam jednego tytułu, który mnie zadowoli. Oczywiście nie jest to wiele, ale zawsze coś nie prawdaż? Myślę, że gdy zacznę współpracować z wydawnictwami takie stosiki będą pojawiały się znacznie częściej, ale narazie wszyscy musimy zadowolić się tym co mamy tu i teraz.


Trochę wysmętniania się, a teraz zapraszam na właściwą część posta. Dzisiaj przedstawiam Wam stosik książek nie przeczytanych. Ostatnio więcej kupuje niż czytam, a dodatkowo święta, dzięki którym pozycji jeszcze przybyło. Nie przedłużając zapraszam.

1. "Zresetowana" Teri Terry


Pamięć Kyli została wymazana, jej dane osobowe usunięte, wspomnienia stracone na zawsze. Dziewczyna jest zresetowana.
Władze twierdzą, że była terrorystką, dają jej jednak drugą szansę – pod warunkiem, że będzie grała zgodnie z ich zasadami. W umyśle dziewczyny odzywają się echa przeszłości. Ktoś ją okłamuje i nic nie jest takie, jakie się wydaje. Kyla musi dopiero odkryć, komu może zaufać w swoim poszukiwaniu prawdy.

2. "Mroczna bohaterka. Kolacja z wampirem." Abigail Gibbs


Przypadkowe spotkanie na Trafalgar Square odmienia życie Violet Lee, ukazując jej świat, którego nawet sobie nie wyobrażała: istniejące poza czasem miejsce, w którym elegancja, bogactwo, wspaniałe dwory i wytworne przyjęcia są znamionami dekadencji, w jakiej żyją jego mieszkańcy. Za tym przepychem kryje się mrok, którego ucieleśnieniem jest charyzmatyczny i śmiertelnie groźny Kaspar Varn. Violet połączy z Kasparem niebezpieczna namiętność, za którą obydwoje będą musieli zapłacić wysoką cenę…

3. "Wielbiciel" Charlotte Link


W lesie niedaleko małej miejscowości w okolicach Augsburga znaleziono zmasakrowane zwłoki młodej kobiety. Policja i bliscy zamordowanej stoją przed prawdziwą zagadką, gdyż kobieta zaginęła bez śladu przed kilkoma laty. Dopiero telefon od jej znajomej z wakacji dostarcza pierwszych wskazówek. Jednocześnie we Frankfurcie toczy się inna historia. Leonę - zadowoloną z życia redaktorkę pracującą w wydawnictwa - ukochany mąż porzuca dla innej kobiety. To prawdziwy cios dla osoby, która dopiero co była świadkiem samobójstwa...

4. "Potomkowie" Tosca Lee

Po przebudzeniu nie pamiętasz nic. Nie wiesz, jak się nazywasz i skąd pochodzisz. Nie rozpoznajesz twarzy ludzi, których kiedyś znałaś. Masz tylko ostrzeżenie, które napisałaś do siebie samej, zanim wymazałaś z pamięci całą przeszłość: Emily, to ja. Ty.
Nie pytaj o dwa minione lata… Nie szukaj ich w pamięci i nie staraj się grzebać w przeszłości. Od tego zależy twoje życie. Życie innych ludzi również.
Tak przy okazji, nie masz na imię Emily…
Masz 21 lat i zaczynasz wszystko od początku w obcym miejscu, z nowym imieniem i nowym życiem. Aż nadchodzi dzień, w którym nieznajomy mówi ci, że jesteś potomkinią Krwawej Hrabiny Elżbiety Batory, największej morderczymi wszech czasów. I jesteś ścigana. Nie wierzysz mu, dopóki zabójca naprawdę się nie pojawia. Uciekasz. Wszystkie odpowiedzi leżą w przeszłości, którą postanowiłaś pogrzebać. Tylko jedno wiesz na pewno: twoi bliscy zginą, jeśli nie odzyskasz utraconych wspomnień. Jednak by ocalić innych, musisz najpierw sama nie dać się zabić…

5. "Moje życie obok" Huntley Fitzpatrick


Moja mama nigdy nie podejrzewała, że obserwowałam Garrettów. I to przez cały czas. Nie spodobałoby się jej to.
Garrettowie są absolutnym przeciwieństwem Reedów. Głośni, bałaganiarscy, emocjonalni. Siedząc w swoim punkcie obserwacyjnym Samantha Reed codziennie marzy o tym, by stać się jedną z nich. . . Aż do pewnego letniego wieczoru, kiedy Jase Garrett wspina się na dach obok niej i zmienia wszystko.
Zakochują się w sobie bez pamięci, przedzierając się przez potknięcia i cuda pierwszej miłości. Rodzina Jase'a przyjmuje Samanthę jak swoją, chociaż dziewczyna początkowo ukrywa swój związek z nim. Wtedy zdarza się coś nie do pomyślenia i świat Samanthy się rozpada. Dziewczyna staje przed niemożliwą do podjęcia decyzją. Która rodzina idealna zdoła ją ocalić? A może nadszedł czas, by sama ocaliła siebie?
Poruszająca powieść o rodzinie, przyjaźni, pierwszej miłości i o tym, jak zachować lojalność wobec jednej osoby, nie zdradzając innej.

6. "Replika" Lauren Oliver


Gemma ma kompleksy. Od zawsze była chorowita i dużo czasu spędzała w szpitalach – nosi po nich pamiątkę w postaci blizny w okolicy serca. W szkole koleżanki jej dokuczają, chłopaki z klasy nie interesują się nią i nie ma przyjaciół. Rodzice chcąc wynagrodzić córce trudne dzieciństwo, trzymają ją pod kloszem, ale to nie wpływa dobrze na Gemmę. Gdy pojawia się okazja wyjazdu na wycieczkę na Florydę, dziewczyna postanawia wyrwać się ze swojej miejscowości i na chwilę zapomnieć o swoich troskach. Niestety, w ostatniej chwili rodzice zakazują jej wyjazdu. Gemma podsłuchuje ich rozmowę i dowiaduje się, że ma to związek z tajemniczą kliniką w Heaven, znajdującą się na wyspie niedaleko miejsca, gdzie miała jechać. Postanawia więc uciec z domu i sprawdzić, co tak naprawdę tam się stało. Jakie tajemnice odkryje? I co łączy ją z Lirą, dziewczyną, którą spotka na swojej drodze?

7. "Ostatni ślad" Charlotte Link


Oczekująca na samolot do Gibraltaru Elaine Dawson nie bardzo wie, co począć, gdy z powodu mgły zostają odwołane wszystkie loty. Zagubiona na ogromnym lotnisku Heathrow przyjmuje zaproszenie młodego, atrakcyjnego mężczyzny, by przenocować w jego domu. Opuszcza z nieznajomym halę odlotów i od tego momentu znika po niej wszelki ślad.
Policja szybko umarza śledztwo, wychodząc z założenia, że młoda kobieta wykorzystała pierwszą nadarzającą się okazję, by uwolnić się od kalekiego, zgorzkniałego, despotycznego brata, którym musi się opiekować oraz nudnego życia w malutkim, prowincjonalnym miasteczku.
Pięć lat później dziennikarka Rosanna Hamilton, pisząca serię artykułów o tajemniczych zniknięciach, ponownie powraca do zapomnianej już sprawy Elaine Dawson. Nagle natrafia na informacje, z których wynika, że Elaine żyje. Podążająca śladem dziewczyny dziennikarka sama nagle staje w obliczu śmiertelnego niebezpieczeństwa…

8."Tak to się kończy" Kathleen MacMahon


Bruno jest Amerykaninem, który przybywa do Irlandii w poszukiwaniu rodzinnych korzeni. Kocha muzykę Bruce’a Springsteena i nie znosi polityki George’a W. Busha. Addie mieszka w Dublinie, jest bezrobotną architektką, która próbuje poskładać niedawno złamane serce, opiekując się przy tym chorym ojcem. Zetknięcie tych dwóch światów owocuje związkiem o niespodziewanej mocy. Świeże uczucie Addie i Brunona zostaje jednak poddane próbie, której ciężaru żadne z nich sobie nie wyobrażało.


Tak, wiem, że zdjęcie nie jest najlepsze i najciekawsze, ale niestety tym razem musiałam zrobić je na szybko. Spokojnie, to ostatnia taka sytuacja chociaż nie mam pomysłów jak ciekawie upozować książki to coś wymyślę. Czy czytaliście coś z tej listy, a może coś szczególnie Was zainteresowało?

46 komentarzy :

  1. Z Twojego stosiku miałam okazję czytać Mroczną bohaterkę i.. ah jakie to było słabe. Reszty nie znam, ale Replikę mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja słyszałam właśnie, że to bardzo fajna książka i czyta się bardzo szybko i przyjemnie. No cóż, sprawdzę sama ;)

      Usuń
  2. Ciekawy stosik, nie czytałam żadnej z tych książek. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książki nie do końca w moim stylu, ale i tak czekam na recenzje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno z roku na rok, będziesz miała coraz więcej do pokazywania. Wiem to po sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwieeelbiam Charlotte Link, zwłaszcza "Ciernistą róże" :) Bardzo fajny post, skoro sama skrupulatnie dobierasz sobie książki które kupujesz to pewnie są godne polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Mroczną bohaterkę" mam na półce, ale jeszcze jej nie przeczytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytalabym nr 1, bo mnie zaintrygowal opis. Nie słyszałem wcześniej o tej pozycji. Czekam na recenzje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będzie o niej niedługo głośno na blogosferze :)

      Usuń
  8. Tylko Link znam, trochę inne książki lubię na co dzień, na święta dostałam 8 pozycji, najbardziej podoba mi się Kartagina Oates, tak pięknie wydana, że lubię na nią patrzeć po prostu;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyjemnych lektur! Mam nadzieję, że podzielisz się swoimi opiniami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super książki! Chętnie przeczytałabym "Potomków" oraz "Moje życie obok".

    OdpowiedzUsuń
  11. czytałam książke Abigal. bardzo fajna klimatyczna:)

    OdpowiedzUsuń
  12. POTOMKOWIE ta książka jest niesamowita, przepiękna, pełna akcji i tajemnic. <3 Kocham ją. Mam nadzieję, że ci się spodoba, tak bardzo jak mi. :D

    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Mroczna bohaterka i Potomkowie <3
    Wiesz, ja ogółem nie robię stosików, bo ja nie kupuję dużo książek. Raczej mam je ze współprac. A jeśli kupuję, to w koszach z książkami po 10 zł albo coś, bo szkoda mi kasy na pełnowartościowe książki (napisał książkoholik). Ponadto nie mam na nie też zbytnio miejsca :D Przy czym ja mam ponad 170 pozycji. Więc moja biblioteczka już i tak pęka w szwach. A z tego ok 50-60 książek nieprzeczytanych i oto dlaczego również powstrzymuję się przed kupowaniem nowych :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Z powyższej listy czytałam "Moje życie obok", ale mnie wynudziła ta książka. Taki średniak. "Tak to się kończy" posiadam również od kilku lat, ale jeszcze nie przeczytałam.. Normalka. "Zresetowaną" natomiast mam w planach, ciekawa jestem tej pozycji.
    Przyjemnego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  15. obecnie czytam MÓZG MA MOC oraz MAŁE WIELKIE PORZĄDKI - uwielbiam poradniki wszelakie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam "Moje życie obok" i książka całkiem mi się podobała, choć obyło się bez wielkiego wow :) A kolekcjonowanie zawsze trzeba od czegoś zacząć :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny stosik! Ja mam w planach właśnie twórczość Link :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Życzę CI miłych chwil z nimi :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja też muszę się kontrolować z zakupami książki, przede wszystkim ze względu na brak miejsca w domu... ale przynajmniej dobieram je bardziej świadomie i przemyślanie...
    A jestem bardzo ciekawa Twoich wrażeń odnośnie Charlotte Link - będę czekać na recenzje...

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytałam tylko Zresetowaną i to lata temu po angielsku i jeśli mam być szczera, to średnio ją pamiętam ;P Tylko ogólny zarys fabuły i że była znośna, chociaż nic poza tym. Może wróciłabym do tej serii, ale musiałabym poczekać na całą trylogię, bo nie chciałabym mieć długich przerw między tomami. Zresztą chciałabym mieć pewność, że wszystkie części zostaną wydane, bo jak wiadomo z tym różnie bywa.
    Życzę Ci przyjemnej lektury!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytam właśnie Zresetowaną i powiem tak: jest średnio ;)

      Usuń
  21. Bardzo fajny stosik :-) Jestem ciekawa książek Link, lubię jej prozę... a tych jeszcze nie czytałam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może niedługo po nie sięgnę bo już roczek prawie leżą na półce :/

      Usuń

Witaj!
Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza- to bardzo motywuje! :)